sâmbătă, 6 martie 2010

Amintire cu cantec

            Facusem mare pasiune pentru muzica si instrumente muzicale...
            Mama ma lua cu ea la teatru; n-avea cu cine sa ma lase acasa...  Gogu - asa i se zicea, canta la cobza divin si eu vroiam sa ma fac "cobzareasa", asa ca el. Venea la imprimari si cu chitara, si iar canta divin; dar chitara mai aveau si altii - si Misu - una neagra, frumoasa, cu ciucuri verzi , la care performa mimand , in "Printesa Majolenka", asa ca, nu, chitara nu... 
            Mi-a luat saraca mama un banjo, oranj-rosiatic si i-am taiat corzile in ziua unu, ca nu era cobza... Pe urma, nasa mea (tot actrita), a trebuit sa-mi dea armonica fiului ei mai mic, numai pentru ca intr-un spectacol, Mugur, jucand un marinar, canta si el la armonica. Pe urma am priceput ca erau unul si acelasi instrument... Si p-aia am dezmembrat-o, ca nu era cobza... Tata a insistat sa fac pian. Aveam un vecin la cinci, profesor de teoria muzicii si pian si am fost la el o singura data, cand mi-a testat auzul muzical si simtul ritmic sau asa ceva si a concluzionat sec ca nu posed nimic de genul.  Asa ca am renuntat cu ciuda la cobza si m-am apucat serios de operat papusi. Atunci mama mi-a zis ca e foarte bine sa avem un doctor in familie, dar ca imi rupe fundu' daca imi mai practic vocatia in deplasare, la odraslele prietenilor.
           N-am ureche muzicala...Mi-au ramas insa amintirile....
           Avea Gogu un cantec la care eu rezonam puternic: strigam la inceput nu cu lupuuuu!!!! si apoi o rupeam la fuga de jurul imprejurul salii si dadeam asa vreo trei ture isovitoare si, tot trecand pe lange el tipam iar: nu pe astaaaa, nu pe astaaaa.....

10 comentarii:

  1. Da, frumoase amintiri şi te face să zâmbeşti modul în care la fiecare rând se întâmplă ceva...inedit.
    Până la urmă operează...au ba?

    RăspundețiȘtergere
  2. @catalin fudul: s-a demonstrat clinic ca, la simpla vedere a sangelui, lesin... n-a fost sa fie medicina... la mine e pe baza de cuvinte...

    RăspundețiȘtergere
  3. Tudor Gheorghe este un Coşbuc al muzicii. :)
    Trebuiau chemate cu păpuşile la cabinet pentru ca mama să nu îşi mai acuze fica că face deplasări...
    Dacă e pe bază de cuvinte când apare prima carte?

    RăspundețiȘtergere
  4. @costea: e ca in "Opinia publica" a lui Baranga: "se lucreaza" ;-)
    O mostra de "lucru(ri)" la: http://arhangheliidinnoiembrie.blogspot.com
    ea e mai deosebita, se naste online...

    RăspundețiȘtergere
  5. Vezi tu, la tine simt ca esti olteanca de cum iti simt bucuria in scris ... ai spirit :) ...asta vine din sangele stramosilor, despre care canta nean-to de la Podari!

    RăspundețiȘtergere
  6. Chiar, ești olteancă, sunt curioasă cât de bună e Dăncutza în arta flerului...? Pupici

    RăspundețiȘtergere
  7. @Danca Daniela: saru-mana pt spirit... e o aspiratie mai veche...
    @Ema: fler? punct ochit, punct lovit... M-am nascut in Craiova ;-). Ultimii zece ani i-am trait o parte in Sibiu, acum in Bucuresti. Da, sunt olteanca!
    Multumesc de vizite, va astept cu drag...

    RăspundețiȘtergere
  8. Fara cantec si fara taieturi :-) ... scrii frumos! :-) si Leon .. hmmm .. ce frumusete!!!!

    RăspundețiȘtergere
  9. @costea: ai citit tot? si UNU si DOI si TREI? Multumesc mult, apreciez... Incerc sa termin in noaptea asta si PATRU...
    @veronique: Multumesc si multumim... N-am apucat inca sa fotografiem un ochisor macro... cat de curand insa...

    RăspundețiȘtergere